Čtenářská výzva 2023

Kerria na svém blogu zrekapitulovala svoji účast ve Čtenářské výzvě na Databázi knih za rok 2023.


Protože jsem se toho na konec také zúčastnila, rozhodla jsem se i já výzvu zhodnotit. Je to výzva vždy na rok, zveřejňuje (20 témat) se na začátku roku. Měla by se splnit v průběhu toho roku, ale přiřadit knihy lze i zpětně. Původně jsem neměla v plánu se zapojit a vlastně jen ze zvědavosti jsem přiřadila až v lednu letošního roku témata ke knihám, které jsem vloni přečetla. Vzhledem k tomu, že jsem přečetla asi 50 knížek, bylo z čeho vybírat. Témata jsou sice rozmanitá a někdy vypadají záludně, ale někdy k nim lze přiřadit knížky, u kterých byste to na první pohled nečekali. Výzvu pro loňský rok jsem splnila na 80 %. 

Co jsem tedy četla?

1. Kniha, jejíž autor nosí brýle
Hana Benešová Petr Zídek 

Prohledala jsem fotografie autorů, od nichž jsem přečetla nějakou knihu.

 

2. Kniha, která se odehrává v 16. století
Rytíř, smrt a ďábel Gotthold Gloger 

 

3. Kniha od Jane Austen nebo Stephena Kinga

Žádnou knihu jsem nepřečetla. 

 

4.Kniha, která obsahuje mapu

Praha-zeměpis velkoměsta Ctibor Votrubec
Odborná zeměpisná kniha obsahuje map mnoho. 

 

5. Kniha, jejíž hlavní postava je alkoholik

Racek Anton Pavlovič Čechov
Ruské drama, s nadsázkou lze říci, kdo zde není alkoholik. 

 

6. Kniha od ukrajinského autora/autorky

Žádnou jsem nepřečetla.

 

7. Kniha o zakázané lásce

Romeo, Julie a tma Jan Otčenášek 

Romeo a Julie tak trošku jinak, ale opět tragický příběh.

 

8. Kniha, jejíž autor zemřel v roce 2022

Ostrovy v oblacích Jiří Havel 

Zjistila jsem, který autor v předloňském roce zemřel.

 

9. Kniha z bazaru DatabazeKnih.cz

Premožiteľ neviditeľných dravcov František Gel 

V nabídce na bazaru je i tato knížka.

 

10. Kniha o boji za lidská práva

Žena jako meč František Dlouhán Bulánek (p) 

Kniha o emancipaci českých žen.

 

11. Kniha, kterou nebudete číst poprvé

Heidi a její nové příběhy Marie-José Maury 

Oblíbená dětská knížka, ke které se ráda vrátím.

 

12. Kniha od začínajícího autora

Losos v kaluži Markéta Lukášková 

První knížka mladé autorky.

 

13. Kniha s místností v názvu

Žádnou knížku jsem nenašla.

 

14. Kniha, která je součástí série

Neználkovy příhody Nikolaj Nikolajevič Nosov 

První knížka o Neználkovi.

 

15. Kniha napsaná dvěma autory

Sváteční žena - Zita Kabátová Otakar Brůna

 

16.Kniha se štítkem “tajemství” na Databázi knih

Proč se říká? Stanislava Kovářová 

 

17. Kniha, která má žlutou obálku

Krakonošova zahrada Karel Čapek 

 

18. Kniha, jejíž děj se odehrává ve vesmíru

Žádnou knížku jsem nenašla. Nechtělo se mi zařadit kteroukoli, která se odehrává na planetě Zemi, protože Země je taky součástí vesmíru.

 

19. Kniha, která má více než 5 cz/sk vydání

Nikola Šuhaj loupežník Ivan Olbracht (p) 

Klasika, která vyšla už opravdu hodněkrát.

 

20. Kniha poprvé vydaná v roce 2023 (nová kniha)

Divadlo v Alfě 1960-1966, aneb, Nenaplněný sen o plzeňském Semaforu Petr Prajzler 

 

Tak další rekapitulace třeba za rok. Věřím, že za rok 2024 se mi to podaří alespoň taky tak. Už nyní mám splněno přes 50 %.

Zařazeno k Tématu měsíce Čtení/Psaní

Komentáře

  1. To je zaujímavá výzva :-) Jéj, Nevedko - to som hádam dobrých 30 rokov ani len nepočula/nevidela.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky