Film Blondýnka

Je smutné, že se točí takové filmy. Mám z něj stejný pocit, jako z knížky. Kdyby se natočil film s tím, že je o nějaké neexistující herečce, nikdo se na něj nebude koukat. Nikdo opravdu nevíme, jaký byl skutečný život Marilyn Monroe, ale asi ne takový, který autorka knihy, podle které je film natočený, označuje fiktivním životopisem.


 

Bohužel je film prezentovaný jako životopisné drama a část diváků jej bude považovat za životopis a hotovo. V některých scénách inspirovaných filmy nebo fotografiemi ze skutečného života MM si autoři, kostyméři a maskéři dali opravdu záležet a odvedli dobrou práci. Hlavní herečka ji dobře vystihuje. Proto je škoda, že v jiných částech je to pouze snůška nesmyslů. Marilyn byla sice sexuálním symbolem, ale přesto jí tenhle film dobré jméno nedělá. Dost možná, že kdyby takový film natočili o někom ze současných herců, žaloval by je za pomluvu.

Knihu jsem nedávno četla a proto ji mám docela zažitou (zde jsem o tom psala). Knihy se to dost drží a dojem, jaký jsem měla z filmu je podobný. Snaha zviditelnit se na slavném jménu, vulgarity, skandálnost. Některé postavy jsou spíše jen naznačeny, přesto pokud jste si přečetli o MM aspoň nějaký článek, je vám jasné, které postavy to jsou. Ve filmu působí Marilyn (na rozdíl od knihy) víc jako chudinka, oběť.

Film pro mě není zklamání, protože už zklamáním byla knížka. Ale to, jakým způsobem je film prezentován, mě mrzí. Ale asi to ikonám a legendám jako byla Marilyn patří.

Komentáře

Oblíbené příspěvky