Kniha Blondýnka

Kniha Blondýnka od Joyce Carol Oates (databáze knih). Pro mě je tato kniha největším zklamáním z knih za mnoho let. Před lety jsem ji dostala jako dárek a celé ty roky si myslela, že se jedná o životopis Marilyn Monroe. Jakpak by ne, když na titulní stránce je Marilyn. 

Nemůžu pochopit, jaký byl dobrý a čestný důvod, tuto knihu napsat. Podle mě je zatím jen snaha o zviditelnění a profitu na slavném jméně, protože jinak by si tu knihu nikdo nekoupil. Autorka vzala obecně známou kostru života Marilyn, zabalila ji do mnoha peprných detailů a vulgarit, téměř nikoho přitom nejmenovala, aby se ho to nedotklo. Fiktivní nesympatická postava sexbombu připomíná docela hodně. Ale spíš je to kalkulace, protože nikdo už dnes neví, jaký byl její život.

Pokud jste věrnými fanoušky MM, tak se této knize vyhněte. Pokud vás Marilyn zajímá a zároveň se pídíte i po všech informacích, nesmyslech a fámách, které kolem ní vznikají, tak si ji zkuste půjčit v knihovně, peníze za ni ale neutrácejte. Mějte ale na paměti, že hlavní hrdinka Marilyn není.



Komentáře

  1. Tak to díky za info. Doma mi už nějaký ten rok leží, ale zatím jsem se k ní nedostala (nejspíš naštěstí). Taky jsem ji kdysi koupila v bazaru v domnění, že jde o životopis MM. Ale v případě, že to není životopis, tak mě nezajímá a nejspíš se jí při nejbližší příležitosti zbavím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už ji máš doma, tak můžeš zkusit číst, třeba budeš mít jiný názor. Anebo to po pár stránkách vzdáš.

      Vymazat
  2. To ma mrzí, že si došla k takémuto sklamaniu, viem, že MM máš veľmi rada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad to nevyznělo tak tragicky, stávají se horší věci:-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky