Lvi indičtí

Ve škole jsme se učili, že lvi žijí v Africe. Pak jsem četla nějakou knížku (možná o to byla nějaká Verneovka), kde v 19. století lovili lvy lovci v Indii. A pak jsem asi v nějakém dokumentu slyšela, že byly v Indii oblasti, kde se potkávali lvi a tygři a že v císařských/královských palácích zde docházelo k míšení těchto zvířat. (Podrobnosti si nepamatuji a ani nevím, kde to zjistit.)


 

V současné době se kříženci mezi těmito dvěma druhy liger (rodiče lev + tygřice) a tigon (rodiče lvice + tygr) vyskytují pouze v zoologických zahradách nebo cirkusech, další potomky mívají málokdy. 

Více informací se můžete dočíst například na Wikipedii o ligerovi a tigonu.

Indické lvy jsem proto měla za vyhynulé. A když jsem je viděla v pražské zoo, překvapilo mě to. Indičtí lvi, kteří jsou menší než ti z Afriky, v přírodě žijí pouze v jedné rezervaci v západní Indii a jsou tudíž vzácní a ohrožení . Hezky se o tom rozepisuje zoo na svých stránkách, včetně historie zdějšího chovu. Přažští lvi bohužel zatím potomka nemají, pouze jedna ze samic už rodila, ale mládě porod nepřežilo.


Komentáře

Oblíbené příspěvky