Třídíte?

Třídíte? Já se snažím. 


 

Samozřejmě určitě někdy udělám nějakou chybu nebo si u něčeho nejsem jistá, tak to raději hodím do smíšeného odpadu. Ale obecně se snažím o třídění, protože si myslím, že to je jedna z věcí, kterou můžu udělat pro přírodu a nestojí mě to velké úsilí.

Proto mi je líto, když někde zahlédnu přeplněnou popelnici nebo kontejner a tam je třeba prázdná plastová láhev, velká papírová krabice od sušenek nebo plechovka. Samozřejmě se může stát, že ty odpadky jsou špinavé a umaštěné a je lepší je dát smíšeného odpadu, ale když je vidět v jednom otevřeném kontejneru takových věcí víc, tak si spíš myslím, že ti lidé vůbec netřídí. Ano, já si taky musím trošku zajít, abych došla k tříděnému odpadu. Nemáme tříděný odpad před domem a někde bývají kontejnery na tříděný odpad přeplněné, takže raději chodím jinam, kde vím že tento problém nebývá. Ale určitě se o to snažím a díky tomu naše popelnice není přeplněná něčím, co lze zpracovat ještě na něco jiného.

Třeba až nedávno jsem žila v představě, že do papíru se nedávají ruličky od toaletního papíru a od vajíček. Před lety nám to vštěpovali do hlavy a to jsem si zapamatovala. Informace o tom, že se změnili technologie zpracování odpadu papíru a již je lze použít i na tento druh papíru na nějakou další recyklaci, to mě minulo. Takže až do nedávna jsem taky něco programově třídila špatně. Teď se snažím svojí chybu napravit a tenhle omyl už dělat správně. Taky se snažím dávat pozor na obaly, které jsou nebezpečné pro hoření. Třídit odpady mi přijde určitě jednodušší než vracet obaly do obchodu. U skleněných láhví to celkem funguje, i když se mi už taky xkrát stalo, že jsem v obchodě lísteček napoprvé neodevzdala. Nebo někde měli problém s automatem na vrácení a nefungoval jim. Po plastových obalech jako jsou lahve na pití se nedokážu představit, že by měli ještě posloužit ke stejnému účelu ve stejném stavu. Většinou je po použití obal trošku zdeformovaný. Třeba ty půllitrové lahvičky od vody nebo limonád používáme opakovaně, takže u nás jsou určitě užitečné.

Uvidíme. Třeba to někde funguje.

Komentáře

  1. Taky se snažím třídit. O těch obalech od vajíček a ruliček WC papíru jsem to věděla.

    OdpovědětVymazat
  2. Tiež sa snažím triediť. Občas pozerám na IG videá od spoločnosti OLO a tam pekne uvádzajú, čo kam patrí, čo sa týka triedenia, preto viem, že práve tieto ruličky od toaleťáku, obaly od vajíčok sú veľmi hodnotný papier.
    Občas tiež váham, čo kam, ale hovorím si, že keď po troche prispeje každý, bude lepšie.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky