Účast tatínků u porodu

Co si myslíte o účasti tatínků u porodu?


 

U porodů obou našich dětí můj manžel byl. Já jsem ráda, manžel s tím souhlasil a doufám, že je za to rád. Jednak byl pro mě obrovskou psychickou podporou a pak jsem také ráda, že on toho byl součástí, jak jen muž může být. A také si myslím, že pro vztah dětí s tatínkem je to určitě dobře, když se vidí už v prvních minutách života. Zejména tehdy, když maminka má po porodu zdravotní potíže a nemůže mít miminko hned u sebe. Někteří muži pak třeba svou ženu víc obdivují, protože aspoň takto tuší, co za zrozením nového života je. Někdo taky ženu doprovází už na ultrazvuky a vyšetření. I tady mnohdy pomůže jakákoli podpora, zvlášť když nastanou nějaké komplikace.

Před lety nebývala přítomnost tatínků u porodu obvyklá. Kdybych rodila v té době, brala bych to asi jako běžnou věc. Třeba bych byla vděčná i za sestřičku nebo porodní asistentku, která by mě držela za ruku. Ale v dnešní době, když by to umožňoval můj zdravotní stav, ale nemohl by tam manžel být z jiných důvodů, bylo by mi to líto. Samozřejmě když by byl manžel zásadně proti, nenutila bych ho, ale mrzelo by mě to. 

A co vy? Byl tatínek vašich dětí u porodu? Nebo to bylo dřív, než to bylo obvyklé? Nebo jste tatínek vy?

Svěřit se můžete v komentářích nebo hlasovat v anketě zde.

Zařazeno k Tématu měsíce - Život.

 

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky