Objev dobré školy

Před časem jsem sledovala televizní pořad nazvaný Jak se dělá dobrá škola (web ČT) .


 

 

Zajímavé je na něm to, že představuje různé české školy, které se v něčem liší od těch tradičních. Kromě toho, že pořad sám o sobě stojí za zmínku, právě rozšiřuje obzory v různých směrech výuky. Ať už se jedná o celkové pojetí školy nebo jen o nové metody, například tandemovou výuku.

A jak je řečeno i v úvodu pořadu, každého se to týká nebo týkat bude. Asi jsem v tomhle směru já stará škola, protože si myslím, že některé věci by se děti měly učit a že škola by pro ně měla být autorita. A že je to takový trénink mozku, ale toho, co se ve škole učí a nepoužije vůbec, je asi skutečně přespříliš. Moderní metody by měly být používány jako doplněk, obzvláštnění třeba ne každou hodinu, ale aspoň občas.

Komentáře

  1. No, ja si myslím, že v školách sa príliš veľa mentoruje a dbá na to, aby si to deti pamätali, ale málokedy sa dbá na to, čo potrebujú do reálneho života a či tie vedomosti vedia vôbec použiť.
    Osobne mám pocit, že zo školy využívam mizivé percento vedomostí, ale samozrejme školskému systému vďačím za to, že viem čítať, písať, počítať, mám nejaké tie vedomosti zo zemepisu, histórie a podobne, ale asi keby mal človek záujem, tak si tieto informácie dohľadá.
    Moje vlastné dieťa už teraz ovláda tráviacu sústavu lepšie než ja predtým než ho to začalo zaujímať :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám pocit, že spoustu věcí ze školy nevyužiju. Ale třeba jsem se dozvěděla i spoustu informací, které mi nakonec přišly zajímavé A které bych sama určitě nezjišťovala. A hlavně si myslím, že mnohé je trénování paměti. Třeba rozhodně procvičování matematiky mozek nezakrní

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky