Kvalita nebo kvantita čtení

Je důležitější kvalita nebo kvantita čtení? Co to vlastně znamená kvalita čtení? Znamená to, že si vybíráte náročnou četbu pozitivně hodnocenou kritiky? 


 

Ale účelem četby přece nemusí být jenom vzdělávání, ale i odpočinek, oddech, relaxace. Měla jsem období (hlavně na školách), kdy jsem se snažila číst i náročné věci, ohledně divadla nebo psychologické učebnice. Díky tomu jsem se spoustu věcí naučila a taky jsem si vytříbila vkus. 

Potěší fakt, když někdo uvede, že přečetl 50 knížek za rok. Ano, já to beru taky tak v tom smyslu, že se ráda pochlubím, kolik jsem přečetla knížek. Když se ale zamyslím, co jsem dělala v té době, kdy jsem tolik četla, tak třeba to byla doba, když jsem tolik necestovala, dost jsem seděla doma a třeba se učila, nechodila ven s kamarády, nekoukala třeba tolik na filmy. Prostě jsem využila čas na čtení a ostatní trochu zanedbávala, ale nepovažuji to za ztrátu času. 

Odpověď na moji otázku "jestli kvalita nebo kvantita" není vůbec jednoduchá. Protože třeba díky tomu, že mnohdy vyhrává kvantita, tak jsem mohla zjistit, co se mi vlastně líbí a co chci číst pro chvíle oddechu. A taky jsem ráda, že když někdo zmiňuje nějakou knížku, můžu říct, že ji znám nebo že jsem ji dokonce četla. A pak na ni mám vlastní názor a to se taky cení. A jestli někdo přečte za týden 10 dívčích románů, co se dobře čtou, tak mu to jistě také přináší potěšení a proto ten čas tímhle způsobem tráví.

Jak jste na tom vy? Pokud máte chuť, svěřte se nám do komentáře. Děkuji 

A kolik jste v roce 2023 přečetli knih? Já necelých 50, což je víc než v předchozích letech, protože jsem měla čas během kojení. Anketa zde.

Zařazeno k Tématu měsíce - Čtení/Psaní



Komentáře

  1. Jsem na tom stejně - přečetla jsem asi 45 knížek (aspoň o tolika jsem psala na blogu).

    OdpovědětVymazat
  2. Já čtu pro radost. Knížky si většinou půjčuji v knihovně. Momentálně dočítám sérii knih Sága rodu Courtneyů a sérii knih o Sigmě Force. Loni jsem si dala za úkol, postupně přečíst knihy od Daniele Stell a myslím, že nejsem aniv jedné třetině....

    OdpovědětVymazat
  3. To je ťažko, rada čítam aj "oddychovky", ktoré dokážem občas zmáknuť aj za dva dni. No, psychologické či knihy pre môj rozvoj ani nechcem prečítať rýchlo.
    Pre mňa je kvalita ani nie to, čo je oceňované, ale to, čo prinesie niečo mne. A či prečítam kníh 5 alebo 50. Akože kedysi som čítala určite o mnoho viac. Hlavne počas strednej školy, ale aj keď som chodila autobusom do práce a hlavne, keď neboli mobily s internetom, kde vlastne tiež dosť často čítam.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky