TIPy na výlet: Botanická zahrada UK

Možná, že když se řekně botanická zahrada v Praze, vybaví se vám nejprve zahrada v Troji. U mě to tak není. Jako děti jsme bydlely v centru Prahy a cílem našich častých procházek byla Botanická zahrada Univerzity Karlovy, Přírodovědné fakulty (odkaz na Mapy.cz), poblíž Karlova náměstí.

 

Jeden z vchodů je přímo u zastávky tramvaje "Botanická zahrada", nebo lze dojít od tramvaje od nábřeží či zastávky metra Karlovo náměstí. S parkováním aut v centru města je to obtížné (jsou zde parkovací zóny, ale často bývá obtížné najít místo).

Botanická zahrada je krásné místo v každou roční dobu. Vstup do zahrady je zdarma, platí se pouze návštěva skleníků. Zde je část stálé expozice a část bývá využívání na dočasné výstavy, třeba výstava papoušků nebo orchidejí. Aktuální výstavy můžete sledovat na webu zahrady.  

Otevírací doba exteriérů i skleníků se liší rovněž podle roční doby. Možné je si domluvit i komentované prohlídky, my jsme kdysi absolvovali odbornou prohlídku se školou.

Vzhledem k tomu, že jsem do botanické chodila už před x lety, tak jsem si nemohla nevšimnout, že se prostředí v poslední době krásně proměnilo. Jsou zde části, které dříve nebyly přístupné veřejnosti, ale byly opraveny. Například parčík s levandulovým zákoutím, lavičkami a sochami, nebo záhony se sukulenty. Na konci zahrady lze posedět u občerstvení. Když jsem byla v botanické naposledy, překvapilo mě, kolik je tam cizinců. Takže asi i toto místo (podobně jako Vyšehrad) objevují zahraniční turisté.

















 

Komentáře

Oblíbené příspěvky