Porod císařským řezem?

Tato anketa (anketní otázka) bude osobní a je určena pro matky. Důvod je pouze to, že jsem zvědavá.

 



Především na konci svého druhého těhotenství jsem se nejvíc bála císařského řezu, tedy akutního porodu císařským řezem, protože pro ten plánovaný nebyl důvod. Při prvním těhotenství jsem se bála asi celkově všeho. V nemocnici i potom v okolí jsem slyšela od různých žen jejich zážitky z porodu. A tak jsem si říkala, že můj první porod nebyl zase tak dramatický, jak jsem měla pocit já. Že je v lékařské dokumentaci zhodnocení "rizikový porod", asi není nic zvláštního. Takže ke konci druhého těhotenství jsem se bála toho, že tentokrát to bude horší. Od nejedné ženy po císařském řezu jsem však zaznamenala reakci, že nechápou, že to někdo chce podstupovat doprovolně. Já jsem naštěstí ani tentokrát nemusela. A jsem ráda, protože bych nechtěla. Někdo přesto chce. Jako důvod mě napadá to, že je "lepší čekání" na konkrétní datum než na neurčito. Ale stejně mi připadá pak náročnější se po tom uzdravit. Jak jste do měly vy? Byl císařský řez nutné zlo?

Pokud chcete, můžete odpovědět na moji anketu v komentářích nebo anonymně zde.

Děkuji za účast

Komentáře

  1. Můžu odpovědět jenom za mou mámu, takže už je to třicet let, ale pro to tu bylo rozhodně nutné zlo (dusila jsem se na pupeční šňůře), zotavování nebylo příjemné a tuhle říkala, že i po těch třiceti letech ji občas pořád bolí jizva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za reakci. Samozřejmě můžou nastat situace, kdy je to nutné a není to dobrovolná volba. Naštěstí tahle možnost, která zachraňuje životy, existuje.

      Vymazat
  2. Ťažko povedať, keďže klasický pôrod za sebou nemám. Ja osobne som sa hojila dobre, aj jazva sa rýchlo zhojila, takže ja nemôžem povedať krivé slovo a v tom okamihu mi úprimne ani nedochádzalo, že čo presne znamená veta: Súhlasíte s cisárskym rezom? Taký trochu strach alebo uvedomenie alebo ako to nazvať prišlo na operačnej sále, keď som sa anesteziologičky pýtala, že prečo som tam. Na šťastie nám ani jednému nebolo nič a o pár hodín som už mala bábätko pri sebe. Akurát tá pohyblivosť po cisárskom je no taká - komplikovaná oproti ženám, čo rodili klasicky, ale zase tie si nemohli koľkokrát ani poriadne sadnúť, takže ťažko povedať, čo je lepšie.
    Počula som aj také aj také príbehy aj z klasického aj s cisárskeho pôrodu, že som vlastne veľmi rada, že môj bol úplne v pohode, akurát strašne dlho to trvalo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky