Obr Dobr

Nejprve jsem se s knihou Obr Dobr (web Databáze knih) setkala ve verzi audioknihy. Líbilo se mi na ní čtení a podání tohoto díla a pak jsem zjistila, že existuje i animovaný film (ČSFD).


Víc mě zaujala knížka, i když film taky není možné považovat za vysloveně špatný. Knížka působí takovým osvěžujícím dojmem, i když je občas trošku hororová, prostě obři pojídající lidi, vlastně po téhle stránce je to spíš horor. Ale díky podání laskavým způsobem a hlavní postavy obra Dobra je to pohádka. Líbí se mi hraní se slovy, za což určitě vděčí knížka českému překladu, jsou zde použita zvláštní slova, zvláštní slovní spojení. Malinko naivně na mě působí závěr, kdy my asi nepřijde příliš uvěřitelné, že obři jsou chyceni a držení ve velké jámě. Přecejen obři dokázali běhat neuvěřitelnou rychlostí, přeskakovat řeky, budovy, tak nevím jestli nějaká velká by je zadržela. Ale všechno je to jenom pohádka, tak proč ne. Určitě si přečtěte, poslechněte nebo se podívejte na film.

Zařazeno k Tématu měsíce - Malý/Velký.


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky