Nové zastávky

Převážně v celé Praze se v poslední době objevují nové zastávky, přesněji přístřešky u autobusových a tramvajových stanic. Někdo je kritizuje, mně se docela líbí, ale pár chyb mají.



Líbí se mi jejich skleněný design. Je tam světlo a hned na první pohled vidíte, jestli tam už někdo nesedí. Ono v oblastech, kde často zaberou zastávky bezdomovci, se hodí tohle vidět dřív, než si tam sednete. Na druhou stranou, míst k sezení tam není moc. To, že je zastávka otevřená z více stran mi je příjemnější. Starší zastávky byly spíš budky, tam se mi nechtělo stát a čekat. Bohužel otevřené strany znamenají, že při velkém dešti nebo větru zastávka neposkytuje nejlepší ochranu. To bývá nejčastěji kritizováno. Takže spíš na kratší čekání. Ale pár minut tam vydržíte.

Samozřejmě sklo se může rozbít, může ho někdo poničit, ale na tomhle designu by nemusely být vidět spreje a tudíž důvod, proč plochy sprejovat.

Nejvíc se mi na zastávce líbí, že je zde napsán její název. To mělo někoho napadnout již dříve, protože jsem to opravdu postrádala. Když jste jeli někde autobusem (nebo třeba i autem) a nefungovalo/bylo posunuto hlášení (a u příměstských autobusů snad ani hlášení není) stanic, na stojanu se to nedalo z dálky přečíst. Tady je to krásně vidět. 

Nové zastávky (ale asi ne všechny) by měly mít připojení k wifi a reagovat na signály pro nevidomé. To nedokážu posoudit. Ani wifi takto veřejně nepoužívám, ale užitečné to samozřejmě je.

A ještě informace o ceně, která se objevila v médiích. Pořízení základní zastávky stojí asi 100 tisíc korun. Tak bychom si toho mohli vážit. Protože si myslím, že i v případě, že se někomu nelíbí nebo nejsou podle něj ideální, rozhodně to není krok špatným směrem. 

Dodatek: Později jsem v médii zaznamela informaci, že některé přístřešky jsou přeinstalovány kvůli přidávání digitálních panelů. Tak to vůbec nechápu, proč to nebylo umístěno hned při prvotní stavbě :-(

Komentáře

  1. Vyzerá to super. Tie digitálne panely som včera v Bratislave, keďže sa tam už pomenili spoje, tak som ocenila, že sú tam prípoje a hlavne, kedy to pôjde, keďže dieťatko nie je moc zvyknuté čakať na zastávke.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky