Samoobslužné pokladny

Máte rádi samoobslužné pokladny v supermarketech? Využíváte je? Co si myslíte o tom, že je zavedli ve většině obchodů různých řetězců?


 

Pro menší nákup, když mám jen pár věcí s čárovými kódy, proč ne. Ale u většího nákupu s pečivem a zeleninou rozhodně ne.

Většinou mám větší nákup nebo zeleninu/pečivo, takže je nevyužívám. A vadí mi přístup supermarketů, když udělají samoobslužné pokladny, že je pak obsazená pokladní pouze jedna pokladna. Někdy jsou pokladny i tak. A v některých obchodech ještě musí pokladní lítat k nesrovnalostem u těch "samoobslužných".

Je to trochu dělání práce za zaměstnance, i když chápu, že je přirozené, když technologie nahrazuje lidskou práci. Ale tahle zákazník nahrazuje práci zaměstnance.

Doplnění: v poslední době jsem samoobslužné pokladny začala využívat mnohem víc, hlavně proto, že chodím na menší nákupy a samoobslužné pokladny jsou většinou prázdné, na rozdíl od front u klasických pokladen. Ale mezi samoobslužnými pokladnami jsou docela rozdíly. Někde je třeba velmi jednoduché najít chleba nebo zeleninu, jinde musíte vybírat správný chleba ze 32 chlebů. Pokud něco nejde tak jak má, musí se přivolat obsluha, což nákup zpomaluje. Pokud nakupujete alkohol, musí se zavolat obsluha, aby odsouhlasila, že nejste dítě. Samoobslužné pokladny volím v poslední době i proto, že si to můžu markovat sama svým tempem a tudíž lépe stíhám sledovat, jestli ty výrobky stojí tolik, kolik jsem myslela. Za výhodu považuji také to, že z kočárku je na zboží a pokladnu lépe vidět.

Co si o tom myslíte vy?

Komentáře

  1. Na menší nákupy jsou samoobslužné pokladny fajn. Samoobslužné mají pro mě jen nevýhodu, že mi u toho asistuje tříletý syn, opírá se na váhu, markuje, co ho popadne a pokladna chce tudíž asistenci obsluhy.

    OdpovědětVymazat
  2. Využívam len veľmi výnimočne, naposledy som hľadala a nenašla muffin v Lidli v ich systéme a až na moje zúfalé zavolanie došiel "veľmi ochotne" mladý muž, čo ma odradilo na dlhšiu dobu o ďalší pokus. Väčšinou mi samoobslužné pokladne nanúti personál, ako naposledy v Tescu, ale to som mala asi 5 vecí, takže som to zvládla.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky