Kola (a motorky) na silnicích

Jako dítě jsme jezdili i v Praze na kole, nejčastěji po nábřeží (mimo Prahu na chalupě taky). Bylo to ještě předtím, než se to stalo v centru města hromadným sportem.


 

V současné době si to úplně nedokážu představit. Tehdy největší komplikací bývali sportovci na bruslích, kteří se roztahovali po celé cyklostezce. Na brusle jsem také několikrát vyrazila, ale právě kvůli většímu provozu lidí na stezkách jsem to vzdala. 

Na mnoha místech by cyklisté měli jezdit ve vyznačených pruzích. Upřímně mi to připadá jako sebevražda. A nejvíc to, že často bývají tyhle pruhy spojovány s "buspruhy". Jezdit takhle s rodinou včetně dětí si prostě nedokážu představit. Takže nevím, jestli budeme někdy pořizovat kola pro děti, pokud bychom je měli využít jen během letní dovolené někde v přírodě.

Dodržování odstupů aut a kol na silnicích se taky neobejde bez problémů. Hlavně proto, že nakázaná teorie bývá od praxe vzdálená. Už jen proto, že mnohdy se dostatečný odstup prostě dodržet nedá. 

Příznivcem motorek nejsem vůbec. Žádný vztah k nim nemám a pokud ano, tak rozhodně ne kladný. Považuji je především za hazardéry, hazardéry se svým zdravím i ostatních. Jako příklad uvedu situaci, kterou jsem zažila nedávno a u které mi nezbývalo nic jiného než nevěřícně zírat s otevřenou pusou. Přicházela jsem s kočárkem v ulici na přechodu, osobní auto nás pouštělo, ale já jsem se zastavila, protože jsem viděla přijíždět motorku, možná to byl jenom skútr, které vůbec nezpomalovalo. Takže jsem byla obezřetná. Motorka nezastavila, přejela přechod před námi v místě, kde už začíná takový zúžený prostor před chodníkem (oddělený pásy, aby se tam neparkovalo), řidič motorky se ani neohlédl mým směrem. Kdybych se nezastavila já na chodníku ještě před vstupem do silnice, tak by nás snad v klidu přejel. Nejvíc jsem byla v šoku z toho, že na motorce za řidičem sedělo dítě, možná tak desetileté. Tohle dítě nevypadalo rozhodně tak, že je zraněné, že je mu špatně nebo že potřebuje okamžitou pomoc a pospíchají do nemocnice. Prostě skutečně nechápu. Bohužel v Praze jsou docela oprsklí a někdy až agresivní motorkáři, takže moje sympatie si rozhodně nezískávají.

Komentáře

  1. Třeba kola dětem koupíš, určitě je v Praze něco jako dopravní hřiště, tak děti mohou jezdit i tam, nejen na dovolené v přírodě.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím sa priznať, že bicyklistov tiež moc nemusím. Keď idem peši, ako naschvál sa sa tlačia na chodník. Keď idem autom, tak ide pravidelne aspoň jeden stredom cesty, tak že obísť ho na metrovú vzdialenosť je proste nereálne. Že nenosia prilby, to ani komentovať nebudem.
    S prichádzajúcim teplejším počasím sa zobudili aj motorkári a to je naozaj kapitola sama o sebe.
    Synčekovi však bicykel kúpiť plánujem, bicyklovať sa hlavne takýto malý môže na chodníkoch na sídlisku alebo na ihriskách, príde mi to ako základná zručnosť, tiež plánujeme korčule :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky