Volby bariérově

V lednu se v Česku konaly volby prezidenta republiky. Nechci psát o tom, že volba vlastně nebyla taková, jaká bych si představovala že bude. Chci psát o jiném postřehu, který jsem v této souvislosti učinila a docela nemile mě to překvapilo.



Odvolila jsem. Musela jsem jít volit však s doprovodem, protože do 1.patra školy se s kočárkem po schodech nedostanu.

Aspoň šel volit i můj doprovod :-)

Jak je to u vás s bezbariérovým přístupem? Jsou někde dostupné volební místnosti bez schodů v přízemí nebo s výtahem?

Podle reakcí z mého okolí a co jsem se snažila zjišťovat jinde, tak na bezbariérovost se v tomhle případě moc nehraje. Často jsou volební místnosti ve školách až v prvních patrech nebo u vstupu do školy jsou schody a nájezd je málokde. Možná lépe jsou na tom někde na vesnicích, kde mají nízkopodlažní obecní úřad. Zkrátka docela mě překvapuje, že v téhle té záležitosti se nemyslí třeba na vozíčkáře nebo matky samoživitelky, co prostě nemají komu svěřit dítě, aby mohly jít volit samy bez kočárku.

Asi se to bere tak, že když se tam někdo nemůže dostat třeba kvůli vozíku, tak požádá o to, aby k němu s urnou přišli...

Díky za komentáře

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky