Krokování

Nedávno se na stránkách Chudobky objevila informace o zajímavém projektu Deset tisíc kroků (web projektu). A já jsem si uvědomila, že i když se toho projektu nebudu účastnit, tak už nějakou dobu mám vlastní.




 


Sama se sebou vedu takovou soutěž. Jakoby virtuálně chci dojít na druhý konec světa, což je pro mě Nový Zéland (no možná pak budu pokračovat zase zpátky). Půjdu možná ještě tak 2 roky, možná déle.
Prapůvodní počátky k tomu byly asi v roce 2015, kdy jsme měli v práci soutěž, kdy jsme se v rámci týmů snažili ujít co nejvíc kilometrů a zapojili se do projektu EPP, který má také charitativní charakter (web EPP), nutí vás to k pohybu i pomoci vybraným charitám (pohybem / různými aktivitami si vysloužíte body, které darujete charitě). Další rok jsme dostali krokoměry a počítal se každý krok. V další práci také byla podobná soutěž, tam se bylo možné zapojit i jinými aktivitami, třeba jízdou na kole. 

A někdy v té době (od roku 2018) jsem si začala sledovat kroky i mimo tyto soutěže. Počítám si kroky každý den. Vyzkoušela jsem několik krokoměrů, bohužel žádný se neukázal dostatečně spolehlivý. Některé nezaznamenávaly každý krok, jiné zase zaznamenávaly třeba i otřesy během jízdy autobusem. V poslední době pohyb po domácím prostředí odhaduji, podle procházek si na mapě zjistím počet kilometrů a přepočítám na kroky. Nejvíce jsem toho nachodila na dovolených, třeba v Krkonoších, to je můj rekord přes 26 tisíc kroků za den. Ale stále se řídím heslem, že se počítá každý krok, takže je užitečná každá procházka po okolí. Občas použiju aplikaci EPP, když na to nezapomenu nebo mám dostatečně nabitý mobil, protože někdy to hodně spotřebovává baterku. Bohužel na indoorové aktivity se mi to nedařilo zprovozňovat.

Třeba vás také inspiruji k nějaké aktivitě.


Komentáře

  1. Kroky si sledujem tiež už niekoľko rokov. Krokomery som zatiaľ používala len v mobile alebo hodinkách. Nebolo to úplne presné, ale na takéto domáce "súťaženie" to stačí :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky