Karel Čapek: RUR

RUR od Karla Čapka (odkaz na Databázi knih) jsem četla už na gymplu, tehdy se mi líbila, hodně mě oslovila. Společně s Bílou nemocí je považuji za Čapkova nejlepší díla.


 

A nedávno jsem se rozhodla si RUR přečíst znova. Asi uhranutá jako před lety z toho nejsem, ale stále si myslím, že je to dílo, ke kterému se můžete vracet opakovaně. Bohužel jsem neměla možnost vidět hru na divadle, přece jen to vzniklo jako divadelní hra, která měla premiéru před více než 100 lety (v lednu 2021).

Příběh o tragickém osudu lidstva, kam jej zavede moderní věda. Jak se dobrý úmysl může lehce vymknout z ruky. Konec však poskytuje naději prostřednictvím lásky dvou mladých robotů, kteří se tímto způsobem stávají lidmi. Pro Čapka je tedy znakem lidství cit, hlavně láska.

Jestliže jste nečetli, doporučuji. Dostupné je třeba elekronicky na stránkách MLP.

 

Komentáře

  1. Nečítala, ale spolu s Bílou nemocí mám v pláne, ale tých plánov je tak veľa :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky