Věrnostní a slevové akce v obchodech

Je smutnou realitou dneška, jak všechno pořád zdražuje. Mám pocit, že pokaždé, když jdu do obchodu, jsou potraviny dražší než byly minule. Někdy je to den ze dne dražší o 5 korun chleba, jindy máslo. 



Ano, musíme být rádi, že v obchodech jsou vůbec potraviny a že si je můžeme dovolit koupit. Ale i tak se snažíme ušetřit na čem to jen jde, abychom si mohli dopřát třeba i sladkosti. Bohužel současným trendem je, že snad každý větší obchod nebo obchodní řetězec s potravinami či drogerií má vlastní věrnostní kartu nebo aplikaci. Nenapadá mě takový, který by neměl. Nebo tam nechodím nakupovat. Plastovou kartičku si teoreticky může pořídit každý, ale aplikaci jen nakupující s chytrým telefonem. Takže to je svým způsobem diskriminující. Do většiny těch obchodů jsem si nakonec (po určitém nátlaku) kartičku nebo aplikaci pořídila, protože mě nebaví pečlivě sledovat u každého zboží v regálu, jestli si to za tu cenu, co je zde uvedena, může koupit i náhodný kolemjdoucí nebo pouze "VIP" nakupující. Stačí, že se objevují i situace, kdy potravinu za určitou cenu můžete koupit pouze tehdy, když máte nákup například aspoň za 300 Kč. I když jste registrovaný zákazník. A když aplikace nefunguje, máte smůlu!

Bohužel mi připadá, že abyste nakoupili za celkem "normální" ceny, nemáte moc na výběr. Prostě používáte ten jejich věrnostní systém. Někdy jsou to za měsíc v jednom obchodě ušetřené i desítky korun. 

A mimochodem: ohledně cen - v poslední době se rozdíly cen mezi klasickými řetězci a dovážkovými službami celkem vyrovnaly a některé zboží je zde dokonce levnější.  

Co si myslíte o věrnostních slevách a akcích?  Děkuji za komentář. 



Komentáře

  1. Niekedy je to ozaj výhodné. Ešte keď som pred mnohými rokmi robila v Bille, tak tam boli aj 50% zľavy na tovar, ak mal zákazník kartičku.
    Systém ako taký mám najradšej asi z Tesca, keďže tam dostávam reálne finančné odmeny, nielen zľavy na tovar.
    Inak je pravda, že si nespomeniem na obchod, ktorý by nejaký vernostný program nemal 🤦

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mám na to téma asi měsíc rozepsaný článek, ty aplikace mě dost štvou.
    Nejen z hlediska nutnosti mít chytrý telefon, ale tak celkově - i ohledně sběru dat. Zatím to vypadá relativně neškodně, ale kdo ví, kam se to může za pár let zvrtnout... :-/

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za vložený link na tvůj článek :) Opravdu se na mnohém shodneme, vadí mi, jak je tohle vůči některým nefér :/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky