Kepler v Praze

Kniha Kepler v Praze od českého autora Zdeňka Horského (web Databáze knih) je zajímavá, dozvěděla jsem se spoustu věcí, které jsem dosud ani netušila.


Přesto z ní nejsem zcela nadšená. Očekávala jsem životopis Keplera, astronoma a vlastně i astrologa, protože v té době to bývalo provázané. Astronomové se živili jako astrologové, bohatí lidé jim platili za sestavení horoskopů a mnohdy se právě díky tomu mohli věnovat vědě. To byl případ Keplera ale pouze částečně, protože měl to štěstí, že se dostal do takových kruhů, že byl placen i za výzkum a teoretické práce.

Z knihy mám pocit, že jsem se dozvěděla víc o jeho současnících, době a atmosféře Prahy, než o něm. Jsou zde vykládána i jeho díla, zákony, ale na to jsem příliš velký laik. Odborník se asi nic nového nedozví a pro neznalce je to příliš odborné. 

V každém případě, jestli máte rádi astronomii a dějiny zkoumání vesmíru, kniha by vás mohla oslovit.

Zařazeno k Tématu měsíce - Vesmír.


 


Komentáře

Oblíbené příspěvky