Ekologická úvaha

Rozhodně nemám radost z toho, jak se ničí (lidé ničí) příroda v tuzemsku nebo v zahraničí. Vyhazování odpadků do moře apod. Ale někdy podle mě vznikne ve snaze situaci zlepšit spíš paskvil. Neužitečný, který stejně stojí energii a peníze. A někdy nic jiného na výběr k dostání než tento výtvor bohužel není.



Třeba mnohokrát vzpomínaná brčka. Chápu, že řetězce s rychlým občerstvením mají velkou spotřebu. Ale co takhle vymyslet něco jiného, praktičtějšího? Co třeba klasické slámky? V rychlých občerstveních si moc pití nedávám, takže reálně nevím, jak to kazí chuť. Ale několikrát jsem si potřebovala koupit pití, tak jsem zkusila i malá pitíčka v mini tetrapaku. A to moc příjemné chuť není. Má to prostě takovou divnou pachuť. Pokud nemáte opravdu velkou žízeň, abyste to vypili prakticky hned, je lepší to nekupovat. Taky jsem měla možnost vyzkoušet papírová brčka, co se prodávají v balení po více. Víc kusů se hodí. Pokud totiž pijete limonádu z větší skleničky, za pár minut se brčko rozmočí a potřebujete nové. Takže na jeden nápoj jich použijete víc a všechna se musí vyhodit. Doma mám několik plastových brček. Jsou asi kvalitní, protože jsem je použila už mnohokrát, umyju je a zase použiju příště. Vyhodím je až tehdy, když působí příliš zdeformovaně. Přece každé dítě ví, že papír se ve vodě rozmočí. I tvrdší papír, jen to trošku dýl trvá, ale rozmočí. Nechápu, že v tomhle případě někoho napadlo plast nahradit papírem.

Další absurdita jsou papírové tašky. Většinou u sebe nosím tenkou látkovou tašku, která se vejde do kabelky. Jen minimálně si kupuji tašku u pokladny. Před časem jsem si byla koupit oblečení v jednom sportovním obchodě. A protože během doby mého nakupování začala nepříjemná bouřka, chtěla jsem si u pokladny koupit igelitovou tašku, kam bych nakoupené oblečení schovala (ekologicky to neprodávají už ani v igelitovém sáčku). Měli pouze papírové tašky. I prodavačka chápala, že to je mi v téhle situaci na nic. Ale to bylo tak jediné, co mohla dělat. Takže jsem si nákup dala do své látkové tašky a doufala, že cestu domů to přežije bez následků. 

V poslední době se také v některých supermarketech objevují igelitové sáčky na pečivo nebo zeleninu, které jsou tak tenké, že nevydrží ani cestu k pokladně. Nebo jsou malé a vejde se do nich maximálně 5 rohlíků. Takže jich opět musím použít víc.

Kdyby se raději vyráběli kvalitní věci, třeba i obaly z plastů. Igelitovou tašku spíš použijeme víckrát, když víc vydrží. Papírovou tolikrát ne. Přitom její výroba stála rovněž nemálo energie a materiálu.

Co si myslíte o některých způsobech ekologického šetření? Setkali jste se také podle vás s nějakými nelogickými absurditami? Děkuji za komentář. 


Komentáře

  1. Papierové slamky sú hrôza 😢😢😢 to sa nedá si niečo vychutnať.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky