Knižní abeceda - audioknihy

Chudobka na svých stránkách spustila nový projekt - Knižní abecedu. Pokud budu mít náladu, budu vědět o čem psát, tak se zapojím. 




 

Prvními tématy bylo Afrika a Audioknihy. O africké knížce jsem nedávno psala, dokonce o více knihách. Tak se rozepíšu o audioknihách. Audioknihy osobně nepovažuji úplně za knihy, spíš rozhlasová díla, prostě jiný žánr, protože ten, kdo audioknihu načítá, do ní vkládá i další přidanou hodnotu, umělecký prožitek... Samozřejmě audioknihy mají v knihovnách své místo a význam. Pro starší čtenáře nebo nevidomé to může být mnohdy jediný způsob, jak knihu poznat. Také třeba při cestování to může být praktičtejší. 

Audioknih jsem za svůj život moc neposlechla. Přesto jich několik doma máme. Poslouchala jsem je asi nejčastěji, když jsem byla nemocná. Mojí neoblíbenější je Hrdý Budžes od Ireny Douskové.

S tímto dílem jsem se poprvé setkala jako záznamem divadelní hry v televizi, pak jsem jej viděla naživo v divadle, pak jsem knížku četla a až pak audio načtení. Každá verze je trošku jiná. Původně byla kniha a z té vznikla divadelní hra. Vždy v hlavní roli s Bárou Hrzánovou a vždy příjemně strávený čas, i když divadelní verzi mám nejraději. Jestli tuto knížku/hru neznáte, doporučuji, určitě nebudete litovat (i když další knihy od této autorky mě nezaujaly.)

Komentáře

Oblíbené příspěvky