Písničky od Beatles

V posledních kolech Hudební abecedy (u Chudobky), která v těchto dnech finišuje, se neobjevili interpreti, kteří by mě víc zaujali. Proto jsem se rozhodla se vrátit k hudebním skupinách či zpěvákům, které jsem doposud nezmiňovala, ale kteří mě oslovují.



Jednou z mých asi vůbec nejoblíbenější skupinou jsou Beatles. Ale musela jsem na to přijít časem. U nás doma se příliš neposlouchali a v době, kdy mi bylo asi 12, jsem si pouštěla z rádia třeba Fun factory. Ze začátku, když jsem zjistila, že Beatles existují (tedy jejich hudba, která je věčná,  ačkoliv skupina se už rozpadla),  zaujaly mě hlavně rytmické a rychlé písničky, jak jsem později zjistila, některé nebyly ani jejich původní (například Twist and Shout - YOUTUBE). Teprve časem jsem začala mít ráda i jiné, kde je chytrý text, mnohdy smutný. Ale chytlavý titulek nebo verš je výhodou. Velmi se mi líbí Eleanor Rigby (YOUTUBE) či All you need is love (YOUTUBE).

U skladeb této skupiny je také hezké, že si ji zpívají a upravují jiní intepreti. Beatles je kult, existují tzv. revival skupiny. Pro určitou generaci mohou být beatlesácké písničky také přístupnější díky hudebnímu filmu Across the Universe (ČSFD). Některé písničky tímto filmem pro mě získali nový rozměr. Tento film sice nemá se skupinou nic společného, ale právě proto dokazuje, že jejich hudba nezná hranice. Pokud máte rádi hudbu konce 60. let, případně i Beatles, doporučuji. Hezkou poctou Beatles je i film Yestarday (ČSFD).


Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky