Jak jsem si vybírala svatební šaty

Vybírání svatebních šatů by mělo být něco, na co se nevěsta těší. No, možná byla zábava si prohlížet nějaké časopisy s módou, nebo v mém případě internetové stránky, takové ty pro inspiraci. Ale jakmile šlo o realitu, tedy zohlednění ceny a praktičnosti, tedy i toho, co by mi mohlo slušet, to bylo něco jiného.


 

Po delším (několikaměsíčním) vybírání vhodné prodejny (půjčovnu jsem zavrhla, protože jsem se dva dny před svatbou nechtěla stresovat tím, že někdo zničil moje šaty, co mám zamluvené) jsem oslovila kamarádku, která oblečení a látkám rozumím, aby šla vybírat se mnou. Největším problémem bylo najít obchod, kde bych neplatila za vybírání a zkoušení šatů (v Praze běžná praxe). Pak jsme se domluvily na den, vzpomínám si, že docela pršelo, když jsme přejížděly po městě.

Vytipovala jsem si šaty empírového typu za slušnou cenu. Teda aspoň tak to podle fotek obchodu působilo. Na mně šaty vypadaly jako divná noční košile. Ono možná v jiné barvě by to mohlo být nositelné, ale tohle bylo nepříjemné zklamání. Tak jsme jely do dalšího salónu, o kterém jsem věděla. Ten byl trošku luxusního ražení. Plesové šaty různých velikostí měli za přijatelné ceny (tedy co bych dala za svatební šaty, za plesové nikoli), proto jsem se pídila po šatech ve slevě. Ve slevě za přijatelnou cenu měli pouze menší velikosti. Jedny jsem se snažila si vyzkoušet, ale byly malé. Aspoň mi došlo, že chci být za princeznu: šaty se spodničkou, korzet. Momentálně si nevybavuji jinou situaci, kdy jsem byla jako malá chudá holka, která se cpe do světa bohatých paniček. Tedy aspoň tak jsem se cítila pod pohledy prodavaček. Tak jsme poděkovaly a odešly.

Jiný den jsem se rozhodla a objednala do jiného salónu, tam mě však musel doprovodit někdo jiný, protože původní kamarádka neměla čas. Tam jsem si vyzkoušela několik šatů, paní, která se věnovala pouze nám, byla příjemná. Fotila jsem se u toho, abych měla trochu představu. Jedny šaty jsem si zamluvila a později se pro ně se skoromanželem/snoubencem/partnerem vrátili. A myslím, že mi to na svatbě slušelo.

Zařazeno k Tématu měsíce - Svatby



Komentáře

  1. Vidím, že výběr svatebních šatů asi nebude snadná záležitost. Hlavně, že se zadařilo a vybrala sis ty pravé. Škoda, že není i jejich fotka, třeba se zamazanou nebo uřízlou hlavou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na fotke sú podľa mňa Ivkine šaty, akurát, že na nej vyzerali o mnoho lepšie :-)

      Vymazat
    2. Fotku jsem dodatečně přidala.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky