365 příběhů

Tuto knížku (365 příběhů odkaz na Databázi knih) jsem dostala jako dítě a patří k těm několika, u kterých si pamatuji, že se mi líbily.



 

O to větší bylo moje zklamání, že se mi nyní jako rodiči nelíbila.

Vlastně už názvem jsem zklamaná, protože se nejedná o 365 příběhů, ale příběhy rozdělené na 365 dnů.

Jediné, co se mi na ní líbí jsou krásné ilustrace, obsah se mi nelíbí. Na knížce je znát, že se jedná o překlad, nikoli český originál, někdy uměle upravovaný, snaha o namontování českých i amerických tradic. Pohádky jsou ovlivněny anglo-saskou kulturou (například nečeská verze Popelky), některé jsou kruté jako antické báje, některé příběhy nemají výchovný charakter. Chybí jim vypravěčské kouzlo, spíš je to jen popis situací. 

Nakonec jsem se rozhodla si knížku doma nenechat a poslat ji dál. Třeba někdo jiný má jiná měřítka pro výběr knih.

Zařazeno k Tématu měsíce - Velké a malé bytosti



Komentáře

  1. Ono sa to podľa mňa veľmi mení, keď niečo človek číta ako dieťa a neskôr ako dospelý. Nedávno som si prečítala knižku, ktorú som dostala na ZŠ a veľmi sa mi páčila. Ako dospelej mi strašne vadil otvorený koniec.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky