Seriál Ochránce

V loňském roce uvedla Česká televize seriál Ochránce (web ČT), podle mě jeden z jejich nejlepších počinů za poslední roky. Jedná se o dramatický seriál a i když se občas hledá pachatel, není to detektivka.

 

Hlavní postavou je školský ombudsman v podání Lukáše Vaculíka. I když zde už není nejmladší, živě si dokážeme představit, že jeho postava jako dřívější učitel musel zlomit nejedno srdce svých studentek. 

Ombudsman řeší problémy žáků, rodičů, učitelů i vedení škol. Nejhorší mi přišel díl Vražda vychovatelky a Veřejný nepřítel. Ve druhém zmiňovaném se utopil žák. I další díly jsou často drsné, dramatické, pojednávají o různých situacích, se kterými se setkávají školou poviní: o šikaně dětí, o šikaně učitelů, alternativách školství a další. Pokud jste seriál neviděli, doporučuji. Vzhledem k tomu, že každý z nás má ke škole nějaký vztah, minimálně pouze tak, že kdysi do školy sám chodil, téma by mohlo zajímat každého.

Zajímavým protipólem je seriál Pan profesor (ČSFD), z prostředí střední školy. I zde se objevuje šikana ve škole, problémoví žáci. Ne tak extrémní, ale hlavně seriál podaný formou romantické komedie. Trošku mi na tomto seriálu vadí, že se nejedná o původní dílo, ale jakousi českou verzi jiného, občas to působí až jako americká komedie, zejména se svými klipovými částmi. Takový oddechovější počin.  



Komentáře

  1. Ochránce vyzerá byť zaujímavý. Netušila som, že máte tiež verziu Pána profesora. Aspoň podľa popisu to vyzerá ako ekvivalent toho nášho, ale zase čo sa môžem diviť, keď máte aj vlastnú Druhú šancu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že existuje slovenský Pán profesor jsem si všimla, myslím že byl dřív. Co je Druhá šance nevím. Ale právě to, že se stejné seriály natáčejí v různých zemích mi přijde divné. Snad jedině u seriálu Doktor Martin ten český je opravdu lepší než originál.

      Vymazat
    2. Priznám sa, že som z Pána profesora videla len pár dielov, ale nejako ma to zvlášť nechytilo za srdce.
      Druhá šanca je teraz môj top seriál, aj keď sa na pozadí tiež dosť riešia vzťahy, tak je tam stále dosť lekárskeho, škoda len, že má len 16 častí.
      Áno, to mi príde dosť divné, obzvlášť, že ja síce viem, že existuje jazykový zákon, ale mne čeština raz nevie prísť ako cudzí jazyk.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky