Seriál Devadesátky

O seriálu Devadesátky (web ČT) už toho bylo napsáno hodně. Nechci se příliš opakovat, takže to vezmu čistě ze svého pohledu.


 

Jedná se velmi povedený seriál, dobře natočený, s realisticky vykreslenými postavami. Hezky se sleduje. V poslední době mívám ve zvyku u televize stíhat i nějakou jinou činnost, ale tentokrát byla moje pozornost čistě upoutá a seriálem. Nejsem úplný divák detektivek a kriminálek, nekoukám se na všechny, ale několik jsem jich viděla, takže mám s čím porovnávat. Rovněž Případy 1.oddělení (web ČT), které se dějově odehrávají po Devadesátkách a obsahují některé stejné postavy, se mi líbily. 

Nevyhledávám obecně kriminálky proto, že je to pesimistická podívaná, raději se kouknu na komedii nebo romantický film. Jiní diváci se asi rádi podívají na detektivku, protože ta má často dobrý konec, kdy je zlo dopadeno. Diváci potřebují dobré konce. Já ty dobré konce mnohdy nevidím, protože jsou vykoupeny příliš velkým pácháním zlat. Tak to na mě působí. Navíc seriál podle skutečných událostí pro mě není pouze fikcí (podobně se koukám i na filmy z válek, například o holocaustu). 

V devadesátých letech jsem byla malé dítě, zprávy jsem nesledovala, takže ze zpráv si kauzu nepamatuji. Případ jsem zaznamenala až později díky filmu Sametoví vrazi (odkaz na ČSFD), viděla jsem ho v dospělosti a zapůsobil na mě temnou atmosférou a brutalitou. Od té doby jsem zatím neměla odvahu se na něj podívat znovu.

Zároveň ke sledování hraného seriálu bych doporučila vidět dokumentární seriál Polosvět (web ČT) , který vysvětluje nebo doplňuje některé události či osoby, které byly v hraném seriálu pouze zmíněny. To pokud se chce dozvědět víc.


Komentáře

  1. Mně se taky líbil. Teda... upřímně jsem nebyla zase tak moc nadšená z prvních dvou dílů, které mi přišly takové chaotičtější a vydržela jsem je hlavně proto, že se mi líbilo koukat na "mladší verze detektivů z Případů 1. oddělení", ale jakmile mi došlo, že to táhnou k orlickým vrahům, tak mě to chytlo a po třetím už jsem se vždycky nemohla dočkat dalšího.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně asi taky je to dojem za seriál celkově, ale po prvním dílu mi to tak ještě nepřišlo

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky