Zločiny Velké Prahy

V současné televizní záplavě detektivních a lékařských seriálů je osvěžující, když vznikne něco trošku jiného. Nebo aspoň seriál, který kromě zmiňovaných žánrů nabízí nějakou přidanou hodnotu. Seriál Zločiny Velké Prahy (web ČT) se odehrává před stolety a proto minimálně tímto zaujme.

Když jsem sledovala jednotlivé epizody, častěji něž kdo je vrah jsem přemýšlela, kde to bylo natočeno. A jakou muselo dát práci taková místa hledat, nasnímat je tak, aby nebylo vidět nic modernějšího než má, případně kolik toho je upraveno trikem (trikem je toho upraveno hodně, třeba i dopravní značky). Samozřejmě je tu spousta práce i výtvarníků, kostymérů, rekvizitářou. Daleko víc než u projektů ze současnosti a to prostě stojí za obdiv.

Ohledně děje bych ocenila to, že některé zločiny jsou opravdu zajímavě rozuzlené, že se tu třeba objevuje motiv sebevraždy maskované jako vraždy z jiných pohnutek než je tučná pojistka. To se v detektivkách používá málo. Na můj vkus je tu v některých scénách zbytečná nahota. Hodně také záleží na tom, jestli jsou vám sympatičtí hlavní herci. Herecké obsazení je zajímé, ale ne všichni herci mi sedli. Například nemám ráda, když se o nějaké ženě tvrdí, že to má být velká krasavice a mně připadá maximálně hezká.
Seriál, který se odehrává před sto lety, je prostě historická doba. Něco jiného je točit seriál z 80. let, kdy stále žije spousta lidí, kteří si to pamatují. Proto bych byla i mírnější ohledně srovnávání se starými kriminálkami ze 60. let, které pojednávaly o podobné době.
Seriál považuji za docela povedený, rozhodně je to pro mě lepší podívaná než Kriminálky Las Vegas a podobné. Někdo to může považovat za pokleslou zábavu, ale radši se podívám na romantický nebo komediální film/seriál, mrtvoly a špatné zprávy mi stačí ve zprávách. Tak tady byly aspoň historické kostýmy a zajímavé exteriéry.
 
p.s. A radši bych dělala inspektora ve Velké Praze než vnitřní, na okraji Prahy je přece hezčí krajina a je na čerstvém vzduchu:-)


Komentáře

Oblíbené příspěvky