Kniha Sen o Tróji

Knihu Sen o Tróji (databáze knih) jsem vytáhla z naší domácí knihovny už dávno. Zaujala mě tím, že se jedná o životopisný román a je z oblasti archeologie. Jejím hrdinou je Němec Heinrich Schliemann, objevitel Tróji.

Je to kniha o muži, kterému se podaří uskutečnit dětský sen, i když to dlouho trvá. Z finančních důvodů nemůže pokračovat ve studiu, stane se nejprve obchodníkem a díky silnému finančnímu zázemí si může dovolit archeologické kopání. Schliemann je neobyčejně talentovaný na jazyky, dokáže se naučit již za několik týdnů jazyk v obstojné úrovni, kterou potřebuje, vybírá si takové jazyky, které se mu budou někdy hodit. Podle knihy to byl člověk velmi inteligentní, schopný, vzdělaný, houževnatý, pracovitý, spořivý. Na druhou stranu s ním muselo být těžké vyjít. V mnoha ohledech byl trochu bláznem. Zvláštně vyznívá například scéna, kdy se vrací do rodného kraje a je ubytovaný u příbuzných. Suveréně je (příbuzné i personál) oslovuje řeckými jmény, které se k nim podle něj hodí, aniž by ho zajímaly jejich názory.

Kniha se dobře četla, v mnoha ohledech mi připomněla knihu o Amundsenovi. Oba byli velmi cílevědomí a schopni obětovat téměř vše pro vidinu svého cíle.




Komentáře

  1. Tohle je literatura pro mne! H. Schliemann je velmi známý tím, že Tróju objevil, to jsem zjistila už v době, když jsem hltala knihy Vojtěcha Zamarovského, jehož Objevení Tróje je právě o tom... Velmi podařený článek. ☺

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky