Finský maratón

Knihu Finský maraton (databáze knih) jsem četla zejména proto, že mi je sympatická její autorka, herečka Míla Myslíková. Jako většina knih, co jsem četla v posledních letech v papírové podobě, i tuto jsem vybrala z domácí knihovny. (Domácí knihovna je hlavně zděděná po rodičích, moje maminka byla velká čtenářka, jinak máme doma zákaz kupovat nové knihy - což můj manžel občas poruší, ale po přečtení knížky často někomu předáme.)

Knížka byla vydaná v roce 1982 a je to znát. Možná kdybych ji četla v 80.letech, víc by mě zaujala. Obsahuje zajímavé pasáže, kde popisuje některé modernosti, které v Československu nebyly běžné (například zařízení v obchodech), kulturní zážitky, s kým se potkala... Ale pro člověka, který ve Finsku nebyl, nechystá se tam, jsou zbytečné a nudné podrobné informace o finské historii, detailech architektury a památkách, děje finských filmů. Z celé knihy se mi nejvíce líbily části o jejím pobytu, bydlení u přátel a kapitoly, ve kterých její finští přátelé nebo známí známých přijeli do Prahy. Jsem ráda, že jsem knížku četla, ale některé části psané ve stylu průvodce jsem přeskakovala.



Komentáře

  1. Verím, že tieto časti by som preskakovala aj ja. Pamätám si, že v Chráme Matky Božej v Paríži tiež Hugo opisoval Paríž veľmi zdĺhavo a kvetnato a ja som sa len modlila, aby to skončilo a dej pokračoval.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky