Tipy na dárky

Asi si říkáte, že do Vánoc je času dost, ale já kupuji dárky v průběhu roku, protože od března má prakticky každý měsíc někdo svátek nebo narozeniny. A minimálně přemýšlet o dárcích se dá pořád. 

Často nakupuji dárky tehdy, když narazím na něco vhodného. V poslední době nejvíc dárky pro sebe, které si vyberu, někdy i objednám a někdy si je nechám dát někým, kdo neví, co mi koupit. Musím říct, že někdy je horší dostat nevhodný dárek než žádný. Praktikuju to u panenek, protože nechci dostávat takové, o které nestojím nebo aby byly nepřiměřeně drahé. Už jsem i zažila jako dar peníze s tím, že si mám nějakou panenku koupit nebo se mnou dotyčná osoba v obchodě koupila barbie.


 

Pokud tedy aspoň někdy ztěžka přemýšlíte o dárcích, nechte se inspirovat mnou. Tipů na dárky není nikdy dost😀

Nejlépe se nakupuju pro někoho, kdo něco sbírá nebo se věnuje některému koníčku. Ne každý má ale v rodině někoho, kdo sbírá barbie nebo lepí modely hradů a zámků. Spousta lidí luští sudoku nebo křížovky, nebo si vybarvují relaxační omalovánky. Někdo je tvůrčí a tak ho potěší třeba věci na výrobu domácího mýdla, svíček, šperků (třeba z pryskyřice). 

Jestliže někdo vysloveně nemá nějaký koníček, holduje třeba pochutinám, možná i alkoholu. Potěšit ho může lepší čokoláda, alkohol (cizí, nový, luxusní), oříšky nebo exotická směs (například pistácie si většinou člověk sám pro sebe nekoupí), velké balení nutelly, nové druhy čajů či kávy. To možná tušíte, jestli je dotyčný konzervativní nebo ne. Pokud je, může být i přínosným dárkem zásoba oblíbené kávy na půl roku. Ale pozor na zdravotní omezení, já sice sladké a čokoládu miluju, ale musím s tím opatrně. Podobné je to s kosmetikou, někomu krém co používá, jinému (nebo jindy) různé druhy sprchových gelů (exotické, luxusní...). Občas nakoupím kamarádkám nebo rodině to, co mám ráda a co mi vyhovuje, třeba voňavý krém na ruce nebo nějaký přírodní šampón, co se v běžných obchodech neprodává. Když se líbí mně, může se líbit i jim.

Dárkem, který potěší spoustu žen (ale ne všechny), jsou šperky. Diamantový náhrdelník vhodný na předávání Oscarů zrovna nemyslím, to bych si nekoupila ani pro sebe a můj manžel asi taky těžko. Já mám ráda šperky, obyčejnou bižuterii nebo originální výrobky. Buď takové přívěšky a naušnice, které se hodí ke spoustě oblečení, jsou nenápadné, nebo naopak něco neobvyklého, výrazného či prostě jedinečného, k barevnému outfitu či jen barevně elegantního. Něco takového ráda vybírám na fleru, kde je skutečně velký výběr. Zase, záleží na obdarovávané.

Samostatnou kapitolou jsou dárkové poukazy. Když opravdu nevíte, co darovat, proč ne. Maskované peníze. Doporučuji ale do takového obchodu, kam dotyčný chodí. Nutit mě jít do mexické restaurace, když nemám ráda pálivá jídla, není žádný dárek. To bych potom poukaz předala někomu jinému. Takže oblíbený obchoďák, lékárna (v lékárnách nechávají někteří lidé opravdu velké peníze, já bohužel taky), supermarket (hodně jich už nabízí dárkové karty).

S nakupováním hraček a věcí pro děti zatím moc zkušeností nemám. Bohužel u dětí se hodně mění to, jestli potřebují mít to samé, co vidí u kamarádů nebo spolužáků ve školce/škole a to, kdy chtějí něco, co se jim líbí, je originální nebo nejlepší z praktických důvodů.


Komentáře

  1. Pekný rozbor darčekov. Hračky pre deti sa najhoršie kupujú, keď ešte nevedia povedať, či sa im to páči alebo nie. U nás najviac boduje mentálne autíčko, ktoré dostal od susedky po jej synovi 😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hraček máme doma spousta, většinu po synovcích, ale víc ho zajímají obyčejné věci, třeba v čem to bylo zabalené:-)

      Vymazat
  2. Pěkně napsané. Pro dospělé je těžké kupovat dárky, co chce, si koupí člověk sám, tak z toho vzniká dárková deprese. Dárky pro děti jsou fajn, ty jsou vděčné ještě za všechny nové hračky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky