Cestovatelské pořady v ČT

V nedávné době připravila a odvysílala ČT několik cestovatelských pořadů. Možná jsem ještě nějaké propásla, mě zaujaly pořady V karavanu po Slovensku (stránky ČT), V karavanu po Česku (stránky ČT), motorkářská movie Po jedné stopě (stránky ČT) a místopisné Křížem krážem Izraelem (stránky ČT).

Z minulých let se mi do paměti zapsal pořad Bedekr, který za několik let vystřídal několik moderátorů a moderátorek. Pravidelně je také vysílán pořad Objektiv, případně i Toulavá kamera zaměřená na zajímavosti v ČR.

Cestování v karavanu vypadá hodně sympaticky a pohodlně, kdyby nebyl problém s řízením a řidičákem na tyhle typy vozů, velmi reálně bych o tom uvažovala. Izrael vypadá jako nádherná země, velmi rozmanitá, ale obávám se, že z politických i jiných důvodů se tam v nejbližší době asi nepodívám, i když seriál s Veronikou Žilkovou mě docela navnadil. Příznivcem motorem nejsem, ale na pořad s Martinem Písaříkem se koukalo dobře. Věřím, že některé kouty Afriky jsou nádherné, zejména na pobřeží nebo v savaně, ale nemyslím si, že by černý kontinent byl místem pro mě. Na chvilku jsem se ocitla na severu a dobře jsem se tam necítila.

Možná někomu nemusí být sympatičtí konkrétní průvodci, ale na tyhle cestovatelské seriály se dobře kouká, ukazují krásy cestování, krásnou krajinu, zajímavé památky. Při sledování máte také chuť cestovat, čiší z toho radost z cestování. A to je hezké, i když na spoustu ukazovaných míst se reálně nepodíváme. A televizní pořady mohou nalákat na cestování nebo ho také suplovat, což je určitě i účelem cestovatelských pořadů v dnešní době.



Komentáře

  1. No, teraz nám iné neostáva než sa pozerať, ale ja osobne takéto vysielania mám veľmi rada. Občas pozerám Autosalon a tam niekedy okrem áut ukazujú aj nejakú tú krajinu. Nedávno boli tiež testovať auto niekam na Blízky východ na svahy. Úprimne, celkom ma prekvapilo, že v takomto prostredí majú svahy, aj keď zrejme s umelým snehom, ale aj tak.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky