Polská krev

Polskou krev jsem jako dítě viděla mnohokrát. Asi to bude tím, že televizní inscenaci operety Polská krev jsme měli na kazetě. Občas působí tahle verze trošku komicky, přece jen hrají herci a zpívají profesionální zpěváci, ale stejně je to moje nejoblíbenější verze. Odkaz na ČSFD.

Strašně se mi líbila Kateřina Macháčková jako blonďaté selské děvče Marina/ slečna Helena. Ale i ostatní jsou skvělí, pan Abrhám, Hanzlík, Hrušínský nebo dámy Fialová a Maciuchová.

Právě na posledně zmiňovanou Hanu Maciuchovou jsem si nedávno vzpomněla. Tato krásná herečka a vždy elegantní dáma byla úžasná v každé roli. Objevila se v mnoha hlavních rolích, pro mě jako dříve dětského diváka zůstává v popředí Anče z Krkonošských pohádek. Rozhodně se nedá považovat za herečku vedlejších rolí, ale já si ji často pamatuji ze seriálů, pořadů nebo filmů, kde její postava nepatřila mezi největší, spíše epizodní, ale přesto byla nezaměnitelná. Jako mladá byla opravdová krasavice, později vysloveně femme fatale a v posledních letech prostě šarmantní dáma. Její postavy jako právě Wanda z Polské krve, lahůdková Olinka z Ženy za pultem, paní Blažejová z Nemocnice na kraji města, servírka z Poločasu štěstí, Osvaldova matka ve filmech o Lucii, kubánská krasavice v Majoru Zemanovi, nevěrná manželka v seriálu Panoptikum Města pražského, učitelka v Monice a hříběti s hvězdičkou, matka v Samotářích,  je ten důvod, proč se na pořady i opakovaně podívat.



Komentáře

Oblíbené příspěvky