Škola, základ života?

Momentálně v rodině nemáme přímo žádné dítě školou povinné. Naštěstí. Protože současné školství asi zažívá opravdovou revoluci. Alespoň nějakou dobu už ten pocit mám.

Když opomenu to, že většinu z posledních školních měsíců děti strávili místo pravidelné docházky distanční výukou, škola a přístup ke škole se od doby, co jsem tam chodila já, asi výrazně změnil. Skutečně dnešním školákům, studentům a jejich rodičům nezávidím, především prvňáčkům a maturantům. Sice jsem nepatřila k těm, co chodí běžně za školu, ale po tolika týdnech by rozhodně i moje morálka klesala k nule. 

Ještě o to větší můj obdiv mají učitelé, hlavně na základní škole. Motivovat děti a zároveň se z toho nezbláznit.

Vyrůstala jsem ve společnosti, kde učitel byl autorita a snad i vzdělání mělo nějakou váhu. Možná je to můj zkreslený pohled díky médiím, ale přijde mi, že se to vytrácí. Samozřejmě že jsme si z několika učitelů na základce i střední dělali legraci, většinou to byly drobnosti. Nechtěli jsme učitele příliš zesměšnit nebo mu ublížit. I neoblíbeného učitele jsme určitým způsobem respektovali a hlavně, pokud se některý spolužák takhle k učiteli choval, byl to darebák. Dost možná je dnes takový uličník pro třídu hrdinou a popularitu nasbírá i přes lajky na sociálních sítích. 

Ale možná se mi to jen zdá a ve skutečnosti je pořád škola jen škola. 



Komentáře

  1. Vloni jsem maturovala, a jelikož jsem byla od března právě na výuce na dálku, nebylo to vůbec jednoduché. Ten osobní kontakt s učitelem mi hodně chyběl, i když jsme spolu mluvili přes video hovory, nebylo to ono...

    OdpovědětVymazat
  2. Aj ja mám pocit, že škola ako pojem sa rozhodne zmenila od kedy som ja poslednýkrát zatvorila jej dvere. Priznám sa, že si sama neviem predstaviť tú dištančnú formu. Mala som výklady učiteľov rada a najviac som sa z nich naučila. Kniha niekedy nevysvetlí, hlavne v angličtine by mi učiteľka určite veľmi chýbala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Loni jsem byla odpůrce dát maturitu za průměr, ale letos už tak vehementně proti nejsem, situace změnila můj názor.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky