Bez čeho se dá žít, ale těžko

Publikováno na původním blogu 10.května 2020

Během posledních pár měsíců se změnilo v mém životě několik věcí, díky nimž za samozřejmost nepovažuji samozřejmé věci.
V zimě před koncem roku jsem se ocitla na delší dobu na nemocenské. Nějakou dobu jsem neměla povolené ani vycházky. Občas jsem si připadala jako ve vězení, zvlášť v paneláku, kde bydlí i další nájemníci. Někdy mi nebylo dobře, tak pak mi nechodit ven ani nevadilo, když jsem se cítila lépe, tak jsem to nesnášela úplně dobře náladami. Jako zpestření jsem si pořídila nějaké nové panenky, potěšilo mě třeba dobré jídlo. Jako vězeň jsem si připadala i díky případným kontrolám, měla jsem strach, že zaspím zvonek... Nemoct se jít projít, když chci, bylo omezující. O Vánocích nebylo tolik návštěv jako jindy, omezilo se to pouze na blízkou rodinu, co přijela za mnou.
Proto jsem po nějaké době chtěla zpátky do práce, i když jsem byla ráda, že se mi podařilo domluvit aspoň občasnou práci z domova. Nepřipadala jsem si už tak nesvobodně. Jen jsem mimo práce nějak nic nestíhala nebo na to neměla energii. Mohla jsem však víkendy trávit podle svého a plánovala si, kterou výstavu, kavárnu nebo přátelé navštívím. To nám všem ale moc dlouho nevydrželo a omezení pohybu a procházek se vrátilo v podobě, o které bych si dříve myslela, že patří jen do knih nebo filmů.
Nyní pracuji z domova pořád a musím držet ze zdravotních důvodů dietu, během které velkou část jídel nejím tak, jak jsem byla zvyklá.
Říkám si, že jiní lidí jsou na tom hůř, že to všechno má smysl a že je to snad jen dočasné.
Že existují lidé, pro které je výlet typu "jít ven na zmrzlinu" nedostupný v každém čase bez ohlednu na situaci nouzového stavu.
Já doufám, že si to zmrzlinu někdy venku dám :-)





 

Komentáře

  1. Pekné ohliadnutie :-) Čím dlhšie pretrváva núdzový stav, tým viac a viac bežných normálnych vecí človeku chýba. Pamätám si, keď si mi ešte písala ohľadne cukrovkovej diéty. Pripadá mi to hrozne dávno a nadnesene, keby nás trápili opäť len naše tehu problémy a bol opäť voľný máj a jún, že?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky