Jak udělat z bariérové stanice ještě bariérovější

Pořád mě nepřestane překvapovat, jak je běžné u pražského metra, že nejezdí schody nebo se nedá použít výlez z jedné strany...
Nejvíc mě na tom ale překvapuje (čtěte štve), že jsou to často opravy na několik měsíců a že jsou na několika stanicích najednou.

Asi na to mají stovky zaměstnanců a hlavně potřebují včas vyčerpat dotace, proto se s tím nyní roztrhl pytel.
Během následujících měsíců si musí připravit pevné nervy cestující v oblasti Anděla, Karlova náměstí, Muzea...
Z již bariérové stanice Kačerov se stala ještě bariérovější. Je až zarážející, že stanice (metro/busy), která slouží jako přestupní terminál pro mnoho linkových i příměstských autobusů, má pouze jeden výlez. Myšleno jeden výlez jedním směrem, který se skládá z asi 5 metrů širokého klasického schodiště a dále jedněch jezdících shodů směrem nahoru. Žádný výtah. Kromě toho pro přestup na některé linky je potřeba vylézt po schodech ven, jít za chvilku zase po klasických schodech dolů, projít tunel pod silnicí a jít zase po klasických schodech nahoru. Tomu říkám bezbariérová MHD!
Jediné eskalátory v širokém okolí jsou nyní na měsíc mimo provoz. Prý se opravují, ale nikdo opravu neuvidí, protože probíhá v noční výluce, takže snad bude znát aspoň výsledek.
Zcela běžný obrázek dění na Kačerově jsou proudy lidí, kteří se různě úspěšně snaží dostat na svobodu (čti k vytouženému metru nebo autobusu). Běžně se ve špičce stává, že najednou přijedou metra z obou stran, víc autobusů najednou...
Pak stačí nějaký netrpělivec, který ještě nestačil pochopit, že tady se prostě nemůže na metro utíkat. Maminka s kočárkem, nemocný člověk s berlemi, starší lidé, maminka s malým dítětem. Nedokážu to místo popsat jinak, než že "je to tam o hubu".
Tohle jsou ty momenty, kdy si říkám, že pražská MHD není rozhodně bezbariérová. A taky to, jestli ještě slouží lidem.
Připadá mi to jako další důvod, proč jezdit víc autem.

Komentáře

Oblíbené příspěvky